Clumber park - Reisverslag uit Worksop, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Clumber park - Reisverslag uit Worksop, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Clumber park

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

17 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Worksop

Vandaag zijn we het park gaan verkennen. Eerst vanmorgen op het gemak een beetje gelezen en een paar huishoudelijke taken verricht, toen de lunch genuttigd en daarna in de auto gestapt en hier het park in gereden. Vroeger schijnt Robin Hood hier ergens rondgedwaald te hebben, maar of het waar is weet ik niet. We kwamen wel een groot “buiten”tegen, met een hele grote “Walled Garden” en die bleek best interessant te zijn alleen al door de rabarber. Ze hadden hier de nationale collectie van 130 verschillende rabarber variëteiten. Ik dacht altijd : rabarber is rabarber, maar dat was dus helemaal fout. Weer wat geleerd. Toen nog een poosje over het landgoed gelopen en toen kwamen we bij een meer met een omtrek van ongeveer 7 km. Een van de vorige bewoners had als aardigheidje een schoener aangeschaft van 36 voet lang en 15 voet breed met drie masten en kanonnen, genaamd de “Lincoln” en daar werd dan “oorlog”mee gespeeld en dus geschoten. Bij mooi weer zeilde de “lady of the house” een rondje over het meer. Er was speciaal een zeeman ingehuurd voor het varen met de boot. Dat waren nog eens tijden voor de “upper class”. Uiteraard was er ook een winkeltje met allerlei snuisterijen van de “National Trust Society”, en een plant sale, maar de plantjes zagen er niet uit, dus hebben we ze laten staan.

• 19 September 2018 - 05:43

Martin:

Hoi Marianne en Kees, we volgen met plezier jullie reis in de U.K. en de foto's zijn ook erg leuk, temeer omdat wij bijna overal ook zijn geweest, Het Peak district is ook erg mooi en rustig toen, tot hoe hoog zijn jullie van plan te gaan eigenlijk?
    Groetjes, geniet ervan en nog veel mooi weer.

Janine en Martin