Belsay Hall, Castle and Garden - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Belsay Hall, Castle and Garden - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Belsay Hall, Castle and Garden

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

01 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Durham

Vanmorgen werden we wakker van een piepende kruiwagen, tenminste dat dachten we, want er liep niemand rond. Toen we aan het ontbijt zaten kwam het piepende geluid weer tevoorschijn. Na overal kijken en zoeken bleek het geluid te komen van vrij grote vogel, een soort moeder pauw die met 8 jongen rond liep. Dat was wel een heel leuk gezicht. We hebben nog geen foto ervan kunnen maken, maar hopelijk komt dat nog. We hebben besloten om vandaag naar Belsay Hall te gaan waar ook een mooie tuin bij zou zijn. Eerst maar even langs het winkelcentrum om een paar boodschappen te doen en een beetje cash geld uit de flappentap te trekken. Er bleek ook een Lidl te zitten, dus even gekeken of de producten daar hetzelfde waren als thuis, wat inderdaad zo bleek te zijn, dus hadden we al snel de benodigde spullen binnen. Toen nog even naar Sainsbury voor de flappentap en toen op weg. Onze nieuwe Truus bracht ons tot de deur, dus tot nu toe gaat het goed.
Belsay Hall , Castel en Garden, bleek zoals aangegeven te bestaan uit een Hall, dus een groot huis, maar dat was helemaal leeg en bevond zich in een zeer slechte staat van onderhoud. Dus zijn we maar gauw doorgegaan naar de Garden die best interessant was en waar we best wel veel planten herkenden. Er was ook een vrij grote bostuin, waarin veel varens stonden en op sommige plaatsen leken de bomen uit de rotswanden te groeien. Er stonden ook diverse `woudreuzen´die zeer indrukwekkend waren. Na de bostuin kwamen we bij het kasteel, dat ook leeg was en al een beetje een ruine begon te worden. Het geheel viel wel onder de National Heritage, maar er zal nog wel een hele tijd overheen gaan voor e.e.a. weer een beetje is opgeknapt. Wat natuurlijk in de tuin niet mocht ontbreken, was een croquet ( spreek uit `krokee`, werd door alle langslopende kinderen speciaal gezegd) veld, zie de foto’s. Heen en terug zijn we over de A1 gereden en dat was me toch druk, maar ja wat wil je ook rond Newcastle en er zijn maar een paar bruggen over de rivier. Terug hadden we eigenlijk binnendoor gewild, maar de Truus van de auto had ik de juiste dvd nog niet ingedaan en de nieuwe Truus is niet echt uitgerust voor `binnendoor` of ik moet er nog beter mee leren omgaan. Al doende leert men. Bij de caravan nog lekker in de zon gezeten, want het is tot nu toe schitterend weer hier.

• 02 September 2018 - 21:14

Hen En Anita:

Fijn eindelijk eens in VK met mooi buiten zitten weer.
    Gezellig geniet er maar van doen wij ook in Duitsland. Het weer is hier nog onzeker, regen of niet...we wachten af. Tot het volgend bericht.