Crook Hall in Durham - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Crook Hall in Durham - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Crook Hall in Durham

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

02 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Durham

Vanmorgen was het prachtig zonnig weer, dus hebben we na het ontbijt lekker buiten gezeten met de koffie. Een stukje lezen en een beetje over de camping uitkijken, dus lekker rustig vakantie gehouden zoals het bedoeld is. De lunch in de caravan genuttigd en daarna zijn we naar Crook Hall and Garden gegaan in Durham. Het was 7 mile vanaf de camping dus te ver om te lopen en dus met de auto Durham in. Dat hebben we geweten. Er waren een aantal wegen afgesloten in het centrum en dus werden we door Truus alle kanten opgestuurd. Op een gegeven ogenblik werden we het oude centrum in gestuurd en daar zou ook een parkeergelegenheid zijn. Met verkeerslichten werd het ingaande en uitgaande verkeer gereguleerd. Dus eerst al op onze beurt wachten om erin te mogen toen op zoek naar een parkeerplaats. Geen andere straatjes meer tegen gekomen en uiteindelijk op een doodlopende stuk uit te komen. Dus ieder op zijn beurt keren en weer terug. Weer wachten op het verkeerslicht tot we eruit mochten. Toen nog een paar zoekslagen gemaakt door het stadje en uiteindelijk in een parkeer garage uitgekomen, waar je geen kaartje kreeg bij het inrijden, maar hij was niet gratis, dus dat moesten we nog even uitzoeken. Toen bleek het nog 700 mtr lopen te zijn naar Crook Hall en met de hulp van een vriendelijke jongeman bleek het makkelijk te vinden. Daar aangekomen bleek er een ruim parkeer terrein naast de Hall te zijn, maar zie daar naar eens te komen met de auto. De tuin bleek meer dan de moeite waard om te bezichtigen en de Hall was een oud landhuis van waaruit op meerdere plekken in de tuin een High Tea werd geserveerd. De tuin was verdeeld in een aantal verschillende tuinen met heel veel borders, dus echt iets voor de plantenliefhebber en er liepen heel wat mensen rond. Toen we alles hadden gezien, zijn we weer teruggegaan naar de parkeergarage, waar bleek dat het kenteken werd opgenomen bij binnenkomst en voor je je auto ophaalt ga je betalen door je kenteken in te tikken en dan krijg je te zien wat het heeft gekost en betalen kon zelfs met de pinpas. Dat is wel een heel andere ervaring dan 4 jaar terug in Oxford, waar alleen cash met munten kon worden betaald. Op de camping nog lekker in de zon gezeten, tot de lucht dichttrok en het te koud werd om buiten te zitten.

• 04 September 2018 - 07:53

Rian En Liesbeth:

Hallo Kees en marian leuk om te lezen zal ook heel mooi zijn fijn dat jullie mooi weer hebben.
    Geniet ervan groetjes

• 04 September 2018 - 14:26

Lenneke:

Zo zie je nog eens wat van het stadje. Nog veel kijkplezier.