Stirling castle en Drummond gardens - Reisverslag uit Stirling, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Stirling castle en Drummond gardens - Reisverslag uit Stirling, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Stirling castle en Drummond gardens

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

15 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Stirling

Vanmorgen zijn we vertrokken richting Stirling Castle en dat zou onze tussenstop zijn naar een tuin verderop, die pas om 13.00 uur open zou gaan. Aangekomen bij Stirling, was het even zoeken hoe we nu precies moesten rijden, want de borden kwamen niet overeen met wat Truus ons vertelde. Uiteindelijk toch de juist weg gevonden en toen omhoog. We waren niet de enigen die op het idee waren gekomen om naar het kasteel te gaan. Alle parkeerplaatsen langs de opgang naar het kasteel stonden vol, de parkeerplaats bij het kasteel was vol en dus moesten we door het stadje heen, waar alle parkeerplaatsen ook vol stonden. Van wat we ervan gezien hebben, was het een heel leuk oud stadje. Uiteindelijk op een plekje langs de doorgaande weg even kunnen stoppen om een foto te maken. Daarna zijn we maar doorgegaan naar de Drummond Castle Gardens en daar hadden we een parkeerplaats voor ons zelf, want we waren er om 2 minuten voor 13.00 uur, ondanks dat we een heel lange oprijlaan hadden afgereden. We werden hartelijk begroet als eersten van de dag en werden beschouwd als Superadult ( dat is als je ouder dan 60 jr bent, op andere plaatsen wordt het “consession”genoemd). Nou deze tuin was meer dan de moeite waard, maar de tocht ernaartoe was ook al geweldig mooi. We hebben er bijna 2 uur rondgelopen en echt lopen genieten. Heel veel buxus, die er niet al te best uitzag, maar dat verschijnsel hebben we zelf ook meegemaakt. Prachtig symmetrisch aangelegd met heel veel Acers die al flink begonnen te kleuren en verder heel veel snoeiwerk aan taxus, conifeer etc. Veder nog een leuke “kitchen garden” , waar ook nog veel dahlia’s stonden in allerlei kleuren. De terugweg was ook weer een verassing want dat was via een weggetje waar maar 1 auto kon rijden. Geen probleem iedereen doet rustig aan en geeft elkaar de ruimte. Na 6 mile toch weer op de doorgaande weg uitgekomen. Via een prachtige rit ook weer terug gereden. Vanavond gaan we weer naar de PUB voor decent Pubfood en morgen gaan we weer verder om de zuid richting het piekdistrict. Het schijnt dat er op de volgende camping geen telefoon bereik is of heel slecht en ook de wifi schijnt niet best, dus als jullie voorlopig niets meer horen van ons, dan zijn we waarschijnlijk toch nog wel in leven, maar in Engeland heb je niet overal dekking van telefoon.

• 17 September 2018 - 05:34

Liesbeth Durieux:

Beste Kees en Marian,mooi om dat allemaal te zien!wat een prachtige tuinen,nog heel veel plezier en geniet er nog van ! Groetjes Rian en Liesbeth

• 17 September 2018 - 13:56

Hans & Tonnie:

Leuk om jullie te kunnen volgen op deze mooie reis. De foto's zijn prachtig! Veel plezier nog. Groetjes, Hans&Tonnie