de vertrekdag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu de vertrekdag - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

de vertrekdag

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

30 Augustus 2018 | Nederland, Rotterdam

Gisteren om 17.30 uur vertrokken richting Europoort. We hadden geluk, de Botlekbrug was open voor een vrij groot schip en dus stond alles richting Europoort vast en konden we aansluiten in de rij. Geduld is een schone zaak en dus hebben we onze tijd uitgezeten en uiteindelijk waren we dan toch om 18.30 uur gearriveerd op de terminal ( dus een uur om 25 km te overbruggen, maar dat gebeurt hier wel eens meer). We werden vlot ingecheckt en konden vrijwel meteen aan boord rijden. Koffertje pakken en op naar de hut op dek 10, die niet al te groot was, maar om te slapen prima. Leuk zo’n stapelbed waar je met een ladder in moet klimmen. Alle spullen in de hut gelaten en wij afgedaald naar dek 8 voor het diner. Eerst even langs het buffet om te kijken wat er was en toen het bord gevuld met allemaal lekkere dingen. Flink glas wijn erbij en smullen maar. Daarna nog tijd genoeg om naar buiten te gaan en daar het vertrek mee te maken. Wie schetst onze verbazing, toen er om kwart voor 9 werd omgeroepen dat het laden klaar was en we meteen vertrokken. Eerst moest er nog gedraaid worden voor de “Pride of Rotterdam”met de kop naar zee lag en toen met gezwinde spoed naar zee met nog een paar schepen die ook naar buiten gingen. Bij de landtong van Rozenburg nog uitgebreid gezwaaid naar Eelco en Jolein die daar met het lichtje van de telefoon stonden te wuiven en later zagen we Astrid en Arjan ook nog aan komen scheuren. En dan zie je langzaam de kust met heel veel lichtjes verdwijnen. Toch wel een mooi gezicht. Vroeger had ik geen tijd aan boord om dat allemaal in alle rust te zien verdwijnen. We kregen nog te horen door het omroepsysteem, dat men verwachtte om al om 7 uur aan te komen in Hull, dus nog even gelezen en toem maar gaan slapen.