Edinburgh - Reisverslag uit Pittenweem, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Pittenweem, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

12 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Pittenweem

Vandaag zijn we Edinburgh gaan verkennen. Eerst een kaartje kopen bij de receptie, want op de bus geven ze geen geld terug. Toen lopen naar de bushalte en dan de bus in. We moesten in Princesstreet uitstappen, maar waar is dat dan. Gelukkig hadden we een boekje van Edinburgh met een plattegrond en konden we enigszins volgen hoever of we al gevorderd waren naar het centrum. Uiteraard waren er een paar aardige Engelsen die ons zagen kijken waar we waren en die moesten ook bij Princesstreet eruit, dus dat was weer een zorg minder. De bushalte opgeslagen in de telefoon en dan maar gaan lopen en kijken. Na een ruime week in de rustige binnenlanden van Engeland te hebben verkeerd, was Edinburgh toch wel heel erg druk, met ontzettend veel bussen. Volgens mij zijn er hier 3 x zoveel bussen en taxi's, dan er gewone auto’s waren. Eerst maar eens Princesstreet aflopen en een beetje om ons heen kijken. Al snel kwamen we een doedelzak speler tegen, die daar op zijn “bagpipe” aan het blazen was en de wonderlijkste tonen uit het apparaat toverde. Uiteraard een foto en een filmpje gemaakt, niet wetende , dat er nog een paar hier en daar verspreid stonden. Toen weer verder en zijn we de “Royal Mile”gaan zoeken. Dat was een stevig klimmetje. Toen de “Royal Mile”afgelopen richting het kasteel en ons verbaasd over de hoeveelheid volk die daar rondliep, waaronder de nodige Japanners etc, die ook hier met grote groepen rondlopen. Daarna werd het tijd om even te lunchen en er was keuze genoeg, want het is hier ook zeer toeristisch. Daarna naar het kasteel, waar ze de tribunes van de taptoes aan het afbreken waren, maar daar hadden we geen last van. Kaartjes gekocht en toen naar binnen. Nou daar kun je al wel een halve dag doorbrengen , zo groot als het is. Prachtige uitzichten over de stad en de baai en heel veel tentoonstellingen van de diverse “gards” en uiteraard de oude kanonnen. Het kanonschot van 13.00 uur hebben we gemist, want toen zaten we binnen te lunchen, maar het schoonmaken van het kanon hebben we wel gezien en toen werd het weer ingepakt om klaar te staan voor de volgende dag. Traditie is alles in Engeland. We hebben wel 2 uur rondgedwaald in het kasteel en volgens mij hebben we alles bekeken, behalve de “prison latrines” maar daar waren we niet echt in geinteresseerd, zoals jullie zullen begrijpen. Daarna zijn we weer afgedaald naar de stad, hebben nog een cappuccino “gescoord” en zijn toen de bushalte gaan zoeken om de bus naar de camping te nemen, want we hadden het wel gehad. In de bus met Google maps de bus gevolgd tot de halte bij de camping en toen nog een stukje teruglopen naar de caravan en daar lekker zitten uitrusten.