Kellie Castle and Garden - Reisverslag uit Pittenweem, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Kellie Castle and Garden - Reisverslag uit Pittenweem, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Kellie Castle and Garden

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

13 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Pittenweem

Vandaag zijn we naar Kellie Castle and Garden geweest. Daarvoor moesten we over de brug van de First of Forth en dat was wel leuk Met ontzettend veel draaien werden we naar de brug geleid en na de brug wilden we een beetje toeristisch naar de tuin rijden. Nou dat hebben we geweten. Je komt dan wel door een heleboel dorpjes, maar die hebben allemaal een restrictie van 20 mijl/uur oftewel 30 km/uur en dus gaat dat echt niet opschieten. Aan de andere kant heb je dan ook volop tijd om die dorpjes te bekijken. Op die 20mijl/uur wegen staan dan ook nog diverse auto’s geparkeerd waardoor je elkaar als tegenligger niet kan passeren en dus af en toe op elkaar moet wachten. Wat is een automaat dan toch een geweldige uitvinding. Onderweg in de supermarkt een paar broodjes gehaald , want we wilden weer in de PUB gaan eten op de camping. Hoe leuk kan het eenvoudige leven zijn nietwaar. De tuin zelf viel een beetje tegen, want de meeste bloeiende planten waren of uitgebloeid of helemaal verwaaid, want het heeft hier de laatste dagen flink gestormd. Wel stonden er heel veel appel- en perenbomen, die nog grotendeels vol hingen met de mooiste vruchten en er werden kruiwagens met appels geoogst. Toen nog even door het huis gelopen, waar een aantal vrijwilligers uitleg gaven over wat er te zien was en wie er geleefd had. Wel heel goed luisteren, want dat gaat dan allemaal in een beetje gemompeld dialect. Er stonden nog wel een paar mooie kasten en er hing ook nog een hele mooie “merklap”, maar dan had je het ook wel gehad. Op de terugweg hebben we maar voor de kortste weg gekozen en dat schoot best op, totdat we in de file raakte op de rondweg om Edinburgh. Bijna alsof je op de rondweg van Rotterdam zat in de spits. Nog snel een tafel gereserveerd in de pub en dat was maar goed ook, want die liep helemaal vol.