tochtje langs de kust - Reisverslag uit Hartlepool, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu tochtje langs de kust - Reisverslag uit Hartlepool, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

tochtje langs de kust

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

04 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Hartlepool

Vandaag zijn we dan toch de kust gaan bekijken. Het was lekker weer met af en toe een zonnetje, maar wel met een jas aan lopen, maar dat kun je hier verwachten. Eerst op naar Hartlepool en na een paar omzwervingen een parkeer terrein gevonden bij een winkelcentrum, waar je 3 uur mocht parkeren en het op- en afrijden werd door camera’s gecontroleerd. Toen maar eens een eind gaan lopen. We kwamen een groot winkelcentrum tegen, waar het heel erg druk was met jeugd, want aan de overkant van de weg was een “college”. Bij McDonald's stond een rij van een meter of 10, allemaal scholieren die even wat te snaaien gaan halen. Wij hielden het al snel voor gezien en zijn richting “The museum of the Royal Navy” gelopen, want daar zagen we de masten van een driemaster. Helaas konden we er niet dicht bij komen, want dan moest je het museum in en daar hadden we geen zin in. Het bleek de “Trincomalee” te zijn. Zag er schitterend uit, maar dat is vaker van een afstand. Daar in de buurt was er wel gelegenheid om even te lunchen, dus dat ook maar meteen gedaan. Ik kreeg niet de indruk dat het een “leuke”stad was, maar ja in Engeland houd men er andere normen op na wat dat betreft. Daarvandaan hebben we geprobeerd om langs de kust om de noord te rijden , maar dat viel nog niet mee. Op een gegeven moment zagen we een bord “Beach” en daar zijn we toen ingereden en kwamen inderdaad bij het strand uit, maar om daar te komen moesten we wel een flink aantal meters afdalen. Dan kom je het ( voor ons ) vreemde fenomeen tegen dat er helemaal geen schelpen aan het strand te vinden zijn, maar alleen een hele vracht “pebbles”( kleinere stenen) en “cobbles” ( grotere stenen) te vinden zijn en die zijn allemaal afgerond van vorm, door het heen en weer schuiven over het strand, wat dan weer wel een zand strand is. Uiteraard moesten er pebbles en cobbles mee naar de auto om thuis langs de vijver te leggen. Lekker uitgewaaid aan het strand en daarna maar weer terug gegaan naar de caravan, waar het zonnetje nog scheen, maar te koud om buiten te zitten. In de caravan hebben we het ook prima naar ons zin.