Howick Hall and Garden en de kust - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Howick Hall and Garden en de kust - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Howick Hall and Garden en de kust

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

06 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Alnwick

Vandaag zijn we naar Howick Hall and Garden geweest. Het was niet zo ver van de camping af, maar we hadden toch een uur nodig om er te komen. Ondanks dat ik Truus ingesteld had staan op met de caravan onderweg zijn, werden we via weggetjes gestuurd, waar geen 10 meter recht was en heel veel bijna haakse bochten bevatte. Gelukkig is het niet zo druk op die wegen, maar juist op de smallere stukken kom je dus tegenliggers tegen. En niet te vergeten de Engelsen die achter je rijden en maar niet begrijpen dat jij daar niet bekend bent en dus ook niet elke bocht en kuil weet en daardoor langzamer rijdt dan de autochtonen om maar eens een fout woord te gebruiken. Op zich is het heel leuk rijden, maar door de heggen en muren aan beide kanten van de weg zie je niet zoveel van de omgeving , als bestuurder al helemaal niet, behalve een vlugge blik op de top van een heuvel. Ik weet zeker dat er iemand naast me zat die af en toe weleens de tenen heeft gekromd als er weer een tegenligger kwam. Op de postcode in Truus, werden we weer tot op de parkeerplaats geleid. Daar twee tickets voor “over 60” genomen en toen de tuin in , die giga groot was en ook heel mooi. Daar eerst 1,5 uur rondgelopen, toen de tearoom in ( Earl Grey heeft daar gewoond: juist die van de gelijknamige thee ) voor een echte Engelse “ploughmanslunch”. Daarna nog een uur door de tuin gelopen en toen hadden we het wel gezien. Toen nog even naar een klein kustplaatsje: “Low Newton by the sea”, wat het oudste en best bewaarde vissersplaatsje aan deze kust is. Daar nog even over het strand gelopen en hier lagen wel een enkele schelp op het strand, maar de meeste met een gaatje erin, Toen nog even door naar Bamburgh, waar een giga kasteel op een rots is gebouwd. Daar ook even rondgelopen en foto’s gemaakt en toen was het weer tijd om terg te gaan naar de camping. Nu werden we over nog smallere weggetjes gestuurd dan op de heenweg, maar het was wel de kortste weg, maar met de caravan had ik ze liever niet gereden, dus dat wordt nog goed uitkijken als we over een paar dagen weer verder gaan.