Cargil G house and Garden - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Cargil G house and Garden - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Cargil G house and Garden

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

08 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Alnwick

Vandaag zijn we naar Cragside House and Gardens geweest. Dat ligt maar een mile of 12 vanaf de camping, dus een lekker kort en makkelijk ritje. We waren niet de enigen die op dat idee waren gekomen, want de parkeerplaats stond al knap vol en allemaal mensen met echte wandelschoenen en rugzakken, dus dat beloofde wat. Uiteindelijk bleken we het op onze “makkelijke schoenen”ook wel te kunnen doen, maar er waren wel flinke hoogteverschillen te overbruggen. Eerst maar eens even door de bostuin gelopen en die bleek ook heel mooi te zijn, met een hele vracht ontzettend oude en grote bomen, wat op zich al heel indrukwekkend is. Natuurlijk ook een beek door het bos met watervalletjes, dus dat zat mee. Dit complex bleek een van de eerste gebouwen te zijn waar elektriciteit werd gebruikt uit waterkracht. Ook deze tuin was ingedeeld in een aantal “speciaaltjes” met hun eigen kenmerken en hoogtepunten. Na een aantal omzwervingen door allerlei gebieden kwamen we uiteindelijk in de formele tuin uit en dat was wel even de moeite waard om te bekijken. Helemaal afgeschermd met gaas tegen de vreetzucht van de konijnen, want die heb je hier volop. Dit terrein is zo groot, dat er zelfs een rondweg is aangelegd om met de auto rond te rijden , met parkeerplaatsen om ergens uit te stappen en een stukje rond te wandelen. Het was vandaag een kostelijke dag, met af en toe een zonnetje en we konden zelfs buiten de lunch gebruiken. Later op de middag begon het te miezeren, dus toen zijn we maar naar de auto gegaan en nog even in Rothbury gaan kijken, een klein plaatsje er vlakbij. Het is dat er auto’s rijden, want anders zou je je 100 jaar terug wanen, weer allemaal van die kleine ouderwetse winkeltjes. We begrijpen niet hoe die allemaal kunnen blijven bestaan, maar de Engelsen denken daar uiteraard weer heel anders over.
Na een kwartier hadden we het hele dorp rondgelopen en toen dus maar weer terug naar de camping., waar we lekker zaterdagmiddag hebben ”gevierd”, dus een beetje rondlummelen.
Oh ja, sinds de laatste keer dat we in de UK waren, bleken de 5 pound en 10 pound notes, niet meer geldig als betaalmiddel en die moeten we dus bij een bank in gaan wisselen. Hadden ze niet kunnen wachten tot na de brexit om die biljetten uit de roulatie te nemen?

• 10 September 2018 - 11:08

An:

Leuk, al die foto's van die mooie tuinen.
    Zo veel kleur nog, en eigenlijk toch al een beetje herfst!
    Die klein dorpjes zijn er maar genoeg, en ze lijken ook allemaal op elkaar!
    Ik geniet dagelijks van "mijn" reis met jullie!
    liefs, en nog een fijne tijd,
    An