Middagje Alnwick - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu Middagje Alnwick - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van Kees en Marianne - WaarBenJij.nu

Middagje Alnwick

Door: Keers

Blijf op de hoogte en volg Kees en Marianne

07 September 2018 | Verenigd Koninkrijk, Alnwick

Vanmorgen werden we al heel vroeg gewekt door een gigantische regenbui die uiteindelijk om 09.00 pas even stopte, dus toen snel gaan douchen en daarna ontbijten. De rest van de morgen is het niet meer droog geweest, dus lekker zitten lezen met het kacheltje aan, want het was buiten maar net 9 graden, dus lekker fris. Maar gelukkig staat er weinig wind, dus is de caravan redelijk op temperatuur te houden. Volgens de weerberichten zou het om 13.00 uur droog worden, dus eerst maar even de lunch tot ons genomen en toen kwamen de voorspellingen uit, want het werd inderdaad droog. Toen op naar Alnwick voor een beetje rondneuzen en een paar boodschappen doen. Alnwick is op zich een leuk oud stadje en echt Engels, dus met heel vooral ouderwetse kleine winkeltjes, waaronder heel veel voor een goed doel, dus met tweedehands spullen. Bij onze rondwandeling kwamen we ook nog een stoere krijger tegen, maar dan in koper uitgevoerd. Er zijn hier in elk geval twee stadspoorten, waarvan er een in de doorgaande weg staat en er kan maar een auto tegelijk door, maar in Engeland lost dat zich vanzelf op, want de stad uit heeft voorrang op de stad in, maar af en toe stopt er een uitgaande auto, om de ingaande auto’s door te laten, want anders komen die er nooit door zo druk is het. Wel leuk om een poosje door zo’n stadje te lopen. Soms waan je je in “midsommer” van de bekende detective serie. Na verloop van tijd weer teruggekeerd naar de camping en onderweg nog even van een schitteren uitzicht genoten. Vanavond staat “Gardeners World “op het programma, want het tv'tje doet het hier prima.